Brose heeft de Drive C vooral bedoeld voor fietsers in de stedelijke omgeving. De Drive C is op zijn best bij 20 tot 70 pedaalomwentelingen per minuut. De Drive C heeft een maximaal koppel van
50 Newton meter. De aandrijving compenseert onregelmatigheden tijdens het trappen en zorgt zo voor een harmonieus rijgedrag.
Compact & Stil
Dankzij een uniform platform heeft de Drive C dezelfde vorm als de andere aluminiumaandrijvingen uit de Brose-productfamilie Drive. Hij kan, 360 graden rond de trapas, in het frame gepositioneerd worden. Zo krijgen fietsfabrikanten grote ontwerpvrijheid bij het ontwerp van hun stadsfietsen. Opvallend aan alle Brose-aandrijvingen en dus ook de Drive C: deze is zo stil dat de bestuurder hem zelfs in stille zijstraten niet hoort. Fundamenteel voor dit rijgedrag is een met koolstof versterkte aandrijfriem van Gates, die onzichtbaar in de behuizing is verwerkt Het dempt ook de trillingen van de aandrijving. www.brose.com
Prijzen zijn nog niet bekend.