Gazelle Medeo T10 HMB Proefrit

0

In iedere editie van FietsAcief test technisch redacteur Menno Grootjans in de rubriek Proefrit een aantal fietsen. Van e-bike tot speed pedelec tot trekkingfiets. Hier zetten we de e-bikes op een rij. Dit is de Gazelle Medeo T10 HMB e-bike: ‘onmiskenbaar een heerlijke fiets‘.

Gazelle Medeo T10 HMB

Gazelle Medeo T10 HMB

Deze Gazelle Medeo T10 HMB is overduidelijk gelinkt aan de vorig jaar door Gazelle geïntroduceerde Ultimate. Overeenkomsten zijn het oversized aluminium frame, de ingebouwde accu en de Bosch-motor. Waar de Ultimate een Bosch Active Line Plus-motor heeft, heeft de Medeo een krachtigere Bosch Performance Line 3.0. Ook de versnellingen, de derailleur en schijfremmen maken de Medeo net even sportiever. Om van dat mooie aflopende frame en die laag aangezette achtervork maar te zwijgen.

Echte allrounder

Rijdt hij ook als een Audi TT op twee wielen? Dat niet, maar hij kan je alle ondersteuning geven die je nodig hebt. De motor met vier standen heeft kracht zat en reageert adequaat. Je merkt echt of je de eco- of tourstand hebt gekozen: bij dezelfde snelheid voel je een ­duidelijk verschil in ondersteuning. De zithouding vinden wij precies goed: je zit wat voorover, maar zozeer dat je verkrampt van je fiets stapt. Je hebt tien versnellingen en krachtige schijfremmen tot je beschikking. De voorvering helpt en in de 50 ­millimeter banden hoef je net net wat minder lucht te pompen dan dat je gewend bent. Dat levert extra comfort op. Al met al is de Medeo onmiskenbaar een heerlijke fiets. Zo eentje waarmee je iedere heuvel oprijdt en toch ­uitgerust aankomt. En ook in de stad staat hij zijn mannetje. Een echte allrounder.

Gazelle Medeo T10 HMB

Functioneel, basic display

Gazelle Medeo T10 HMB

Dé plek om even op te laden

Details
Versnellingen
Op de cassette zitten tien kransjes van 11 tot 42 tandjes. Het voorblad heeft er 38. In combinatie met de Bosch-motor is dat voldoende om iedere volwassen heuvel mee op te rijden.

Gazelle Medeo T10 HMB

Krachtige Bosch-motor

Koplamp
Vóór zit een Axa Compactline 35 ledkoplamp, achter de Axa Blueline. De aan-/uitschakeling gaat via het Intuvia-display. De stroom komt uit de accu.

Gazelle Medeo T10 HMB

Axa Blueline-achterlamp

Plussen & minnen

+ krachtige Bosch-motor
+ chic zwart met grijze decals (belettering)
– geen steekasssen
– display is basic

De Gazelle Medeo T10 HMB e-bike kost € 2.999,- en is te vinden op de WEBSITE van het merk

En dat handje op de foto?

Tot slot: hoe het zit met dat handje op de foto? Dat is de hand van onze technisch redacteur Menno die de fiets even loslaat terwijl onze fotograaf Remco Veurink deze Gazelle op de gevoelige plaat vastlegt. Een kwestie van seconden. Is de foto goed? Dan haalt Remco later de hand(jes) eraf bij de bewerking. Gaat dit wel eens mis? Ja. Ooit kon Menno, ook redacteur voor Fiets-magazine, een heel dure, geleende racefiets niet meer op tijd vastpakken. Dat koste een nieuwe achterderailleur, een nieuw zadel en stuurlintje. Risico van het vak zullen we maar zeggen.

 

Deel.

Over de auteur

Comments are closed.