Van het bekende boek ‘1000 plekken die je gezien moet hebben’ is een luxe foto editie verschenen, met voor iedere plaats een kleurenfoto. Een fijn bladerboek, om inspiratie op te doen en de reislust aan te wakkeren. Met veel tips voor fietsers en mooi op tijd voor de feestdagen!
1000 plekken
Op zoek naar reisinspiratie of een leuk cadeau? Het fotoboek ‘1000 plekken die je écht gezien moet hebben’ is een prachtig boek. Van stad tot stad, van continent tot continent, elke plek in dit boek wordt nu met een mooie kleurenfoto en begeleidende tekst tot leven gebracht. Van Santorini tot Phuket, van de Castle Trail in Schotland tot de wijngaarden in Bordeaux, van Parijs tot Rome; van the Ice Hotel in de poolcirkel tot de Gobiwoestijn in Mongolië.
Ook voor fietsers
Het boek staat ook vol tips voor fietsers. Fiets bijvoorbeeld over de populaire Hadrian’s Cycleway langs de Britse Muur van Hadrianus. Verken de verkeersluwe wegen op Belle-Île, voor de kust van Bretagne. Of ontdek het Duitse Sylt. Fietsen is er een van de belangrijkste manieren om je over het eiland te verplaatsen. Dit kenmerkt de wens van de eilandbewoners om de moderne wereld op het vasteland te houden. Sylt is op het smalste punt slechts 350 meter breed. Door het verschuivende landschap van stuifduinen loopt het eiland gevaar om op een dag van de kaart te worden geërodeerd. Je kunt ook mooie tochtjes maken langs oude windmolens, een 12e-eeuwse gotische kerk en huizen met rieten daken op het Deense Ærø.
Reisinspiratie
Toen de eerste editie in 2003 uitkwam, had Patricia Schultz acht jaar lang onafgebroken gereisd en research gedaan. Dáárvoor trok ze al tientallen jaren van rond de wereld:
“Deze 1000 plekken is een waar plakboek van mijn leven, alsof wanneer ik stopte om rond te kijken en van het uitzicht te genieten, dit precies is wat ik zag. Bij elke pagina die ik omsla, word ik eraan herinnerd hoe mooi en waardevol mijn belevenissen zijn geweest, uiteenlopend van de iconische plekken die je gezien moet hebben, zoals de Taj Mahal en de Iguazúwatervallen, tot het onverwachte en onbezongene, zoals de vriendelijkheid van een aardige man in Casablanca toen ik mijn hotel niet kon vinden (ik wijt het aan jetlag). Hier is het bewijs dat reizen het enige is dat je kunt kopen om er rijker van te worden.“